livetspussel

Alla inlägg under september 2013

Av Sara - 28 september 2013 18:38

Om ni funderar på hur man minst smärtsamt lägger små barn för att somna enligt mig?


Don´t!


Lägg dig samtidigt själv. Klockan 18:30.

Enklast.

Inget gråt. I timmar.

Inga sura miner.

Inget gnöl.

Jättemånga timmar att sova på.


Nöjda, bortskämda barn.

Ledsna, frustrerade föräldrar.


Men ändå.

Det är mitt råd.

Eller så låter man barnen skrika sig själv till sömns.

Det funkar också.

Enligt Anna Wahlgren, eller vad fan hon nu heter.

Men det gör så ont i hjärtat.


jag vet faktiskt inte.

Hur faan gör man på minst smärtsamma sätt?? För samtliga menar jag.

Jag bara undrar.


Vi säger så så länge.

Av Sara - 26 september 2013 19:43

och en styrke kram, til min finaste syster och hennes blivande man!



                    


Vi säger så så länge!

Av Sara - 25 september 2013 10:11

sitter och lyssnar på föreläsningar.

Kommer på mig själv med att, efter ca. 2.15 min, surfat in på någon heeelt meningslös blogg.

Som inte tillför någonting i mitt liv.

Skärper till mig och sträcker lite på mig i stolen, försöker lyssna aktivt. Men så händer det igen.

Glider bort, i tanken, funderar på om jag ska köpa ett nytt strykjärn eller inte?

Really?

Tar ett nytt tag, klickar fram videon med föreläsningen, följer aktivt med i det föreläsaren läser upp. Iakttar skärmen med texten som föreläsaren monotont upprepar.

Börjar iaktta föreläsaren istället. Tittar på frisyren, är den inte lite out of date ändå?

Vad är det för tröja hon har på sig?

Hon är överläkare.

Varför har hon en tröja med små frukter på?

Se, nu har jag slutat lyssna igen.

Börjar hoppa framåt i föreläsningen istället.

klickar fram minut för minut.

Så, då var föreläsningen slut. Hurra, jag är klar!

Coolt.


Om jag har lärt mig nåt?

Svar: Nej.

Måste jag lyssna om föreläsningen.

Svar: Ja.

Ser jag framemot det?

Svar: Nej.

Jag går och tar en kopp kaffe nu och lyssnar på repeat:

Hej!


Vi säger så så länge.


Av Sara - 23 september 2013 09:17

Min trognaste vän har gått i graven..



     

Tyst minut i hemmet.

Vi säger så så länge.

     

Av Sara - 2 september 2013 12:53

Skolstart!

         

                      

Woop woop

Känns lite si sådär ändå.

Det är ju bara en liten fjuttkurs egentligen. Men det känns ju lite fränt sådär.

Lite nervös av nån anledning.

Det ska nog bli bra det här.

För jag är bäst.

Ödmjuk?

Pff


Håller på att sluta snusa.

Smart?

Njaä.

Svårt?

Ja.

Sorgligt?

Jaa

Men det ska nog gå bra.


Ris har flyttat. Bu för det.

Till ett eget rum, 35 m bort.

Hon sover på en luftmadrass i ett vardagsrum, som ekar tomt. Där ska hon bo nu.

För det betalar hon endast tretusenniohundrakronor.

Billigt!

Men det kanske det är värt.

Slippa familjen knasboll.

Det blir lite tomt.

Men det ska nog gå bra.


Lyssnar på det här:

#spotify


Vi säger så så länge!!


Ovido - Quiz & Flashcards