livetspussel

Alla inlägg under januari 2014

Av Sara - 15 januari 2014 12:58

Helt i onödan.

Precis som varje morgon, klev upp, kokade kaffe..väckte barn och så var karusellen igång.
Som vanligt, ut genom dörren kvart över åtta, ångande av svett.
Fram med ståbrädan, och skjuts iväg.
Liten är bland det lataste i latväg.
Han bara älskar att stå på den där ståbrädan och åka snålskjuts heeela vägen till dagis.
Jag skulle ju kunna ta bussen.
Men, vardagsmotion är underskattat.
2,5 km enkel väg till Litens förskola.
Alltså. 2,5 km gånger 4.
Knirr knarr....hmmm. En mil. Ja just det, en mil om dagen, varav en halv mil släpandes på en latmask på ståbräda och en sovande MiniLiten.
Bra vardagsmotion.

Jag trodde dessutom att MiniLiten skulle på BVC idag, så jag dundrade förstås en extra svettig runda på ca. 5km (omväg för att hon skulle få sova en liten stund).
Men hahaha, nej. Det var ju imorgon.
Så imorgon får jag äran att göra heeela skiten ett varv till.
Jippie!

Mellan ska på gymnastik i eftermiddag.
Hon har börjat på proffsgympa.
Jag snackar handvolter, flickisar å sånt där fräsigt.
Hon tycker att det är roligt.
Jag jublar i tysthet.
Hurra!
Fritidsintresse!?

Mitt nya fritidsintresse: Odla räkor.
Dom är så jäkla roliga att titta på.
Jag kan titta en hel dag om jag får.

Söjn se dom ut.

Jag har lånat bilder på internets, eftersom jag inte är så hajj på att fota mina räkor.
Men så ser de ut i alla fall.
Asroliga.
Men nu skall jag lägga MiniLiten för att sova en skvätt till.

Jag har ingen träningsvärk...än.
Kommer säkert.
Imorgon.

Vi säger så så länge.

Av Sara - 14 januari 2014 07:54

Jag och DaFe är med i rutakuten i år.
Superexiting.
Och superjobbigt.
Men det måste gå.

Att stärka magmusklerna.


Få bättre hållning.
Kunna springa bättre.
Allt hör ju liksom ihop.
Dåliga magmuskler = dålig hållning = dålig löpning.

Sen är det ytterligare en rolig utmaning, i vår befintliga försten-ned-till-målvikt-är-bäst-utmaning.
Status på det: -2.3 kg.
Woop!
Idag skall jag ut i skogen å träna skiten ur mig själv.
Det ser jag framemot.
CrossNature.
Sjukt jobbigt, effektiv träning utomhus i skogen, men 20 st andra muppidioter.

Nu ska jag slänga i mig frukosten och dundra iväg med Elmer till dagis.

Vi säger så så länge.


Av Sara - 11 januari 2014 18:44

där är man ganska ofta.

Tillbaka liksom.

Varför?


Bara blir så.

Latheten.

Men istället för att totalt deppa ihop, tycka synd om mig själv och fortsätta i gamla spår, så måste jag ta mig i kragen.

Börja om från början.

Det är inte så farligt som det låter.

Men det är jobbigt.


Jag har en del som jag satt upp som mål 2014.


Det handlar om hälsa, träning och fysisk förbättring.

Det handlar om ekonomi som håller i längden.

Har inte tänkt så mycket längre.

Men en sak är spikad.

Innan 15/5 ska jag ha nått min målvikt.

Häslosamt och hållbart.

Inga späkningar och konstiga dieter.

Det brukar ju inte funka...i längden.

Inte för mig iaf.

Jag och DaFe har utmanat varandra.

Ingen vinnare och ingen förlorare.

Men en dag på Nynäs Spa är belöningen.


                  


Imorgon fyller Stora 13 år.

 

         

Herre Jisses.

Tiden går fort.

Har bakat idag, efter önskemål.

Vaniljbullar.

Cupcakes.

Chokladtårta med Dumlefluff, Nutella-frosting och någe mer som vi inte kommit på ännu.

Det blir nog bra.

Men tonåring.

I´m old.


Vi säger så så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards