livetspussel

Alla inlägg under februari 2016

Av Sara - 17 februari 2016 22:36

Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt. 

Med att lyckas.

Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan.

Vi tar det sen.


Det finns annat som tränger sig på.

Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig ovanför vattenytan om man vill vara med. Då kan man inte hålla på att förverkliga sig själv. När andra sjunker.

Så vi lägger det i åsido.


Det blåser runt om mig. Jag försöker hålla mina fötter kvar, så att andra kan klänga sig fast i det som är tryggt. När det blåser.

När verkligheten är hård och kall, då är det skönt att hålla händer och stå emot. När det blåser.

Därför borrar jag ned fötterna, än djupare, för att de som behöver skall kunna klänga sig fast. I blåsten.

Det är ingen uppoffring. Även om det låter så. Det är helt självklart. Det är bara ett måste.


      


Jag lyckas.

Varje dag.

Gläds med det.

Det andra kan jag lyckas med sen.

När det har lugnat ned sig lite, i blåsten.


Vi säger så så länge!


    






Av Sara - 9 februari 2016 11:22


Har ni ens tänkt på det?

Att tiden går fortare när man har roligt.

Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat.

Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket roligare.


    

Att tvätta och städa, handla och laga mat är så fruktansvärt oskojjigt.

Jag borde.


Hur ändrar man fokus.


Hur gör man?

Just nu sitter jag och klipper musik till mitt nya zumba pass.

Ni vet att jag utbildat mig till zumbaintstruktör?

Inte.

Då tycker jag att ni skall komma och prova på ett gratispass!

      

            


Vi säger så så länge


Ovido - Quiz & Flashcards