livetspussel

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

TOPPA FORMEN TILL VÅREN

Av Sara - 18 september 2012 10:26

Ja, precis som det står i rubriken..till våren då skall jag toppa formen. Jag är en periodare när det gäller träning. Jag kör igång, ökar (oftast alldeles för snabbt), benhinneinflammationen kommer som ett brev på posten och här tar det stopp.

Jag gör fel, varje gång.

Min avsikt är att hitta en form av träning som passar mig i vår. Det måste vara en träningsform som är ganska tuff, ingen zumba eller aerobics här inte. Nej, det jag syftar på är typ Crossfit. Det tror jag är en träningsform som skulle passa mig perfekt.

Problemet med Crossfit i huvudstaden är att om man skall träna på lokal, gå på pass med instruktör å sånt, då kostar det tre triljarder kronor per år. Det passar inte riktigt in i vår ekonomi det närmaste året. Har hört ryktesvägar att Sats skall börja med någon typ av Crossfitpass. Det kan ju vara ett alternativ. Helst vill jag fixa det på hemmaplan. Jag får suga på den karramellen ett tag till tror jag.

Men jag tänkte iaf börja min tighta-till-mig-förvandling med MamaBootcamp, det låter tufft. Fördelarna är många.

  • Man slipper kostnader för medlemskap på gym
  • Man får handledning av utbildad tränare
  • Man har med sig sina bebisar, så man slipper skaffa barnvakt
  • Man är utomhus och får frisk luft
  • Man träffar andra flubby moms som befinner sig i samma situation som en själv

Det här är nåt jag vill prova på när lillmini anlänt. Info om Mama Bootcamp finns här


Det behövs lite nya tillskott i träningskläder-graderoben dårå. Då vill jag ha följande:


                                        

Dessa finingar finns att klicka hem här


Sen behöver jag förstås en sån här

  

                                                 

Den finns också att klicka hem här


Sen måste jag givetvis ha ett par grymma skor när jag ska ut och flasha runt på Bootcamp, det måste ju givetvis vara de här då..


                                      


Den här bilden har jag lånat från Sportamore, har dessvärre inte hittat min storlek dock..


Det var lite om det.              







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards