livetspussel

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

INGEN SOVMORGON

Av Sara - 22 september 2012 19:11

nej nej, upp å hoppa tidigare än tuppen. Eller nästan, strax innan åtta slog Liten upp sina små blå..Då jag är nästintill en perfekt fru, lät jag min snarkande make snarka vidare.

Vi, earlybirds, klev upp och gjorde morgon.

På tal om birds, P var ute i skogen och jagade igår. Han kom hem, stolt som en tupp, med sitt byte i säcken. Tadaaaa... en gräsand!


                                                  
 


Se så fina de är! Men en GRÄSAND?! Vad faan gör man med en gräsand? Den hamnade ute på balkongen över natten. Vi behövde sova på saken.

Vi bestämde oss för att åka och bada. Det är ju en helt normal helgsyssla. Vi och tusen andra barnfamiljer hade visst tänkt samma sak insåg vi när vi kånkat oss in i omklädningsrummet.

Nåja, det är ju inte för min skull vi åker och badar tänker jag och kränger mig på min tankini och inser, att den är inte bara ett nummer, utan numera två nummer för liten. Vem bryr sig försöker jag trösta mig med! Med nyfunnet mod, simglasögon och en sån där orange flytgrej under armen, och Litens förväntansfulla näve i min styr jag kosan mot duschrummet och vidare ut i simhallen.

Det är hög ljudnivå, näst intill löjeväckande, gråtande barn, spänniga biffkillar, sladdriga morsor, testostronstinna teens som kastar sig från trampoliner, fnissiga småtjejjer i alldeles för minimala bikinis. Det är en salig blandning i simhallen, jo, jag glömde nämna att det också fanns en val..det var jag.

Vi styrde kosan till simbassängen för de som inte kan simma riktigt än. Liten superpumped, jag lite stel och P..jaa. han frös något enormt och såg ut att vilja fly till bubbelpoolen hela tiden.

Vi badade i exakt en timme, då hade Liten knallblåa läppar och skakade om knäna. Dags för bastun.

Duschade av oss och klev in i bastun. Liten kravlade sig högst upp i bastun. Där högst upp under taket satt två damer, ivrigt dividerande och helt upptagna av sitt. De hade tagit upp hela översta delen helt. Liten ställde sig lite demonstrativt mitt framför dem, spritt språngande naken och säger:- Flytta på dig, jag ska göra en taksprängare! Damerna fattar absolut ingenting, men makar på sig, varpå Liten sätter sig längst in i hörnet, klappar på den numer tomma platsen och säger: Kom mamma, nu får bebisen också plapps!
Taksprängare, alltså kastar upp vatten i taket, är något vi alltid gör när vi badar bastu hos morfar och mormor. De har en vedeldad bastu där de har sin sommarstuga, och där badas det bastu minst en gång om dagen. Med taksprängare och chips i relaxingen.  Nu blev det inte någon taksprängare, eller chips i någon relaxing idag då, men väl en banan och en liten juice istället.

Efter vi tvagat oss och klätt på oss åkte vi och handlade.

Jag hittade LCHF-glass! Halleluja!

Den var helt ok.

Nu ligger Liten och gull-ber om massage. Han säger också att klockan är sex och att det är dags att sova. Okej då!

Gräsanden är förresten rensad nu. Två stycken bröstfileer blev det.

Vem ska äta dom undrar jag?

Not me!





 
 
Ingen bild

Ida

24 september 2012 13:44

Bra gjort Liten säger jag!

Sara

2 oktober 2012 14:12

Haha, du säger det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards