livetspussel

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

ANTINGEN ELLER

Av Sara - 9 oktober 2012 09:24

Jag har under min tid som ofrivillig hemmafru kommit till insikt.

Insikt om mig själv. Det är bra.

Jag är en antingen-eller-person.

Fullt, maniskt ös
 eller

noll speed.


Det här pendlar väldigt mycket. Ibland är jag så manisk, att jag kan kliva upp mitt i natten för att organisera skåpet med sängkläder. Jag målar väggar, bakar, tvättar, stryker tvätt och får massor gjort i skolan, med en outtröttlig energi.

Det tar liksom aldrig slut. Eller.

Det gör den ju, till slut. Energin alltså, den tar ju slut till slut. Å då tar den här apatiska lathets-perioden vid. Den varar i och för sig inte så länge.

Men den perioden, då jag är som en urlakad gamm-aborr-gädd, är den period som jag lider. Då fungerar ingenting.

Jag kan inte komma fram till vad vi ska äta till middag under såna här perioder, jag kan inte sätta mig ned och plugga, jag bäddar inte ens sängen. Jag bara finns.

Jag vet inte om jag alltid har varit sån här, antingen eller?

Men jag får nog bara lära mig leva med den jag är.

Försöka hitta en balans.


Just nu, är jag lite mitt emellan. Projekten är i rullning. Men jag har lite svårigheter att avsluta mina projekt.

Just för att jag inte kan.

Miniliten sätter käppar i hjulen, konstant.

Försöker jag göra något som är en aning mer fysiskt ansträngande än att gå uppför en trappa, så ställer sig Miniliten på högkant i magen och spjärnar emot. Aja-baja mamma. Sätt dig ned i soffan och sitt där.

Oerhört frustrerande.

Men det är bara att gilla läget.

Hur som helst så ska vardagsrummet tapetseras om, så också matsalsdelen. Lilltoan är påbörjad för att målas om.

Fejs it MiniLiten, it´s going down, gilla läget! Om det så ska ta två månader, så ska det göras.

Här är tapeten som skall upp i matsalsdelen hade jag tänkt.


                                                  
         

Det blir fint.

Nu ska jag tvätta väggarna på lilltoan, räknar med en tidsåtgång på 5 ½ timme ungefär.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards