livetspussel

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

TVÄTTSTUGAN

Av Sara - 19 oktober 2012 14:02

Jag är ju rätt ganska bortskämd när det kommer till den där berömda tvätten.
Vi har en egen tvättmaskin i badrummet.
Problemet kommer när man måste tvätta sådant som MÅSTE torktumlas, som till exempel mitt duntäcke.
Jag har bokat tid i tvättstugan både en och två gånger för att tvätta våra duntäcken, men det har liksom aldrig blivit av.
Men nu.
Nu är det gjort.


Ställde alarmet på kvart i sju, väckte Stora som sov här inatt, masade mig ned i tvättstugan och körde igång två maskiner duntäcke.


Så vad är problemet tänker många av er?


Tvättstugan ligger inte i vår trappuppgång, utan man måste gå ut.
Ut i regn och rusk, kånkandes på galet tunga duntäcken, i mörkret.


Sen måste man ju passa den maskinerna, så att maximal tvättid kan uttnyttjas.
Exakt på minuten, när maskinerna är klara, gärna lite innan, måste man stå där och rycka i luckorna. Väl medveten om att dörrarna låter klick! när tvätten är färdig att plockas ut spelar ingen roll. Man måste provöppna luckorna innan. Gärna två gånger och sedan sucka lite kärringsuck, när man inser att man måste vackert vänta på klicket.


Sen måste man passa tumlaren.
För den kör bara en timme.
Om man är riktigt på tid, så hinner man köra tumlaren två gånger innan ens tvättid är slut.


Jag och Liten har sprungit upp och ned till tvättstugan fyra gånger.
Tredje gången vi gick ned i tvättstugan, fick vi lida nederlag. Två minuter över tio.
Dörren låst.
Vi fick stå och hänga i en korridor, i väntan på att nästa tvättist skulle dyka upp.
22 minuter fick vi vänta.
Och skämmas.
Det var förstås vana tvättstuge-personer som skulle tvätta efter oss. De fattade direkt vad som hänt, när de såg att vi stod utanför dörren in till tvättstuga nr 2.
Aha, hann ni inte hämta tvätten innan dörren låstes?
No shit! Sherlock!? Vi står ju bara här för att det är roligt att stå här.
Nu var ju det ena duntäcket inte klart.
Snäll och av medlidande för en mindre begåvad tjockis som jag, fick vi lov av de mer rutinerade, att torka täcket ytterligare 50 minuter.


Därför fick vi springa ned den där extra gången.


Jag kommer ihåg varför vi köpte en tvättmaskin.


Tvättstugor är av ondo.
Men bra att ha ibland.


Nu är jag trött och tänker sova.


P hämtade upp Liten, de skulle åka och besikta bilen. Hoppas den går igenom...
Typiskt vore annars.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards