livetspussel

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

HELGEN SOM GICK

Av Sara - 22 oktober 2012 09:48

En helt vanlig svensson helg.


Inga planer.


Vi tog det ganska lugnt. 

P åkte iväg och jagade, en rätt vanligt förekommande sysselsättning för min man nuförtiden. Dock utan villebråd, också rätt vanligt förekommande.

Men man får ju se det från den ljusa sidan, han får frisk luft.


Jag tog Liten under armen och begav mig till Skärholmen för att införskaffa lite attiraljer till tavlorna som jag knåpat ihop. Panduro is the shit!

Sen hastade vi vidare till IKEA. Hade siktet inställt på tavelramar, och eventuellt handdukshängare till badrummet.

Jag tänkte också vara smart, och utfodra oss billigt, billigt på IKEA.

Problemet är att tretusen andra hade tänkt exakt samma sak som jag..

Vi begav oss skyndsamt till tag-själv-lagret, greppade fyra tavelramar och ställde oss i kön.

Precis vid kassorna hade de, ett skepp med trådbackar och ställningar på rea.

Perfekt för våra garderober.

Så jag slet med mig en ställning och tre(?) korgar till. Klart att man skall ha fyra, men jag tog bara tre.


Nåja, utfodringen blev drivethru på Donken för Liten.


Själv utfodrade jag mig hemma hos bästa kompisen som alltid har sitt kylskåp öppet för en tjockis som mig.


Summa summarum, blev lördagen rätt bra ändå.


Söndagen gick i städandets tecken.

Dammtussar jagades in i snabeldraken, och fint besök på eftermiddagen.


Detta blev vår middag.


LCHF Tacopaj

500 g Köttfärs

4 Ägg

100 g Philadelphiaost

4 dl Riven ost

2 dl Creme fraiche

1 dl Grädde

1 msk Fiberhusk

10 Coctailtomater

Tacokrydda (hemmagjord, receptet finns längre ned)

Smörj en pajform med en klick smör. Vispa ägg och Philadelphiaosten, 1 dl riven ost, fiberhusk och ½ dl grädde. Häll i pajformen och grädda 15-20 min i 225 grader.

Stek färsen under tiden och blanda i kryddan, låt puttra några minuter tillsammans med en skvätt vatten.

Blanda Creme Fraiche med resterande grädde.

Bred ut färsen i formen, gegga ut creme fraiche-grädden över, dela coctail tomaterna och dekorera snitsigt, strö över resterande riven ost och grädda sedan ytterligeare 15-20 minuter. Servera med grönsallad och en klick creme fraiche!

 

                                                  


     

LCHF Taco krydda

1 ½ tsk salt

2 tsk chilipulver

2 tsk paprikapulver

1 tsk vitlökspulver

1 tsk lökpulver

1 tsk spiskummin

2 krm cayennepeppar



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards