livetspussel

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

FREDAG

Av Sara - 26 oktober 2012 10:45

Alltså nästan helg.

Har massor att pyssla med, jag har bland annat bokat en tvättid.

Men det känns inte aktuellt. Har ett påslakan å lite underkläder att tvätta. Äre värt å släpa ned till tvättstugan verkligen? Ska fundera på saken.

Snöstorm i surStockholm igår!

Hurra!

Jag vill ha vinter. Typ nu.

Men det lär ju inte hända. Det kommer däremot vara svinkallt, halt och helt omöjligt att ta sig fram med bilen i trafiken resten av det här året. Eftersom 90 % av alla surStockholmare inte kan köra bil, när det blir lite is på vägarna.

Vad är problemet? På med vinterdäck, kör!

Jag och Mellan skall åka in till stanSTAN idag. Alltså hela vägen in till Centralen. Drottninggatan.

Vi ska gå på Buttericks och köpa en peruk. Mellan ska på kalajs på lördag-kväll. De ska klä ut sig till någon popstjärna eller annan typ av kändis.

Mellan vill klä ut sig till Nicki Minaj.

Jag tänker lila peruk, rosa klänning, knallgula strumpbyxor, solpuder och läppstift.

Det blir kul.

Jag har fuskat en del på sistone med kolhydrater och socker. Det känns. I magen. Aj.

Får skärpa till mig lite.
Jag ska gå på LCHF-workshop i november.
Det blir kul.
Hoppas man lär sig nåt.

MiniLiten har vänt sig i magen. Än finns ju mycket utrymme, för att snurra runt. Tidigare har hon ju legat med huvudet nedåt, borrat å knösat så hela va-yay-yay ilat som bara den.
Nä, nu ligger hon med rumpan nedåt och huvudet snett mot högra sidan.
Ett litet huvud som ligger och gnuggar mot revbenet!
Skönt!

Jag måste rekommendera en dokumentär att titta på om man har lite tid över och inte vet vad man skall ta sig för.

HBO har gjort en dokumentär som heter Superheroes.
En helt fantastisk dokumentär, som river upp hela känsloregistret. Man skrattar, förfasas, gråter en skvätt...
Vanligt folk, eller ja det kan väl diskuteras, klär ut sig i hemsydda Stålmannen-liknande kostymer och ansiktsmasker och går ut på gatorna för att försöka förhindra våldsbrott och om det är nödvändigt även ta lagen i egna händer. Deras mål är att skydda potentiella brottsoffer och se till till att rättvisa skipas.
Jag vet inte om man måste ladda ned den nånstans, men jag vet att den funnits på SVT.play
Se den!

...Det är först när man ger upp
Som det blir nåt nytt
När man släpper taget
Tar man steget
Jag vet hur ont det gör när hoppet dör
Men askan är den bästa jorden
Även fast du inte tror det
Du kommer födas o dö o födas igen
Så länge du hör musiken...

Nu ska jag å Markus Krunegård styra upp dagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards