livetspussel

Direktlänk till inlägg 2 december 2012

FÖRSTA ADVENT

Av Sara - 2 december 2012 19:46

passerade bara sådär...


Finaste Mirjam och Nahla kom förbi och förgyllde min dag. Fick lite nya krafter. Det är bra.


Jag har nämligen tappat gnistan nånstans.

Den ligger säkert under sängen, tillsammans med dammråttorna.


Familjen har fått stå ut med en gråtande ( i parti och minut), skrikande och svärande, höggravid mamma hela helgen.

Mest har jag sovit i och för sig.

När jag inte bakade lussekatter, som blev enormous.

Man nöjer sig med en kan jag informera om.


Det där pepparkakshuset får vi ta en annan dag.


Valpen då..

Fina, lilla busfröet.

Som jagar barnen över barnen, biter dom i byxbenen eller varför inte en arm?

Det lär nog ta ett tag innan de lär sig hantera honom, eller honom dem.

Han är ju helt övertygad om att de leker med honom.

Självklart tar han tillfället till akt!

Inte så lätt att förstå alltid, för en liten valp.

Vi pratar mycket om hur man skall bete sig när han eldar upp sig, men det är nog lättare sagt än gjort.

Det bli mycket NEJ!

Ofta får jag, mamma, rycka in och nypa honom i läppen.

Då hajjar han.

För det mest iallafall.

Han blir jätteledsen, och gråter en skvätt när jag ryat åt honom.


Dåligt samvete, det vet jag hur det stavas.

Fasen, vad det är svårt att uppfostra hund.


Så här kan man ju också lära Arrak att sova i sin lilla bur..bäst att passa på och ta sig en lutare!


                                         


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards