livetspussel

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

BEBISEN SOM ALDRIG VILLE KOMMA UT

Av Sara - 5 december 2012 20:51

Henne har jag i magen.

Bebisen som inte ville komma ut.

Sitter uppe på avdelning 63 på Södersjukhuset och blickar ut genom fönstret.
Snön ligger tung över ett kallt SurStockholm.

Igår kom vi in till förlossningen för att försöka locka ut vår lilla tös.
Det har varit en massa fejjande med CTG-kurvor, Cytotec-huttar och annat kollijokks.

Läkare och barnmorskor som känt och dragit i livmodertappen, som verkligen stått pall för allt.
Från klockan elva i går morse har det hänt typ...ingenting. Trots allt stök och bök.
Jag känner mig överkörd, uppäten, uppkastad och sliten.
Därför valde vi att ta en paus i detta påputtande.
Jag skall försöka sova och samla kraft, så får vi se vad som händer imorgon.

Har en ganska stark känsla av att det inte kommer att ha hänt ett skit med den där livmodertappen.
Jag sätter tusen triljarder spänn på att den kommer att vara ca. 2.5 cm lång, rätt stram och på dåligt humör och inte alls medgörlig.
Jag kommer med största sannolikhet vara öppen ungefär 1.5 cm.
Kul!

Då kan jag informera herrskapet om att jag packar mina väskor och åker hem.
För att ha värkar, såna där förvärkar i ett par dygn, pressa livmodern till total utmattning och sen ha en utväg kvar - kejsarsnitt. Aint gonna happen, dude!

Hell No!

Skulle inte tro det.

Just nu lyssnar jag på Holoscene med Bon Iver, kväver gråten i halsen och längtar efter mina barn och min hundvalp.
Väntar på att maken skall dyka upp, med rena underbrallor och rena sockar.

Kasslertrosorna måste av.
Ni vet, dom där nättrosorna med de gigantiska blöjorna som de kränger på en.
Huvva.
Jo, jag längar efter min make också. Förstås.

Fortsättning följer.

Jo, förresten..håll tummarna för att livmodertappen ger med sig under natten och vi kan fortsätta den här oerhört utdragna igångsättningen imorgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards