livetspussel

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

EN LÖRDAG I VANLIG ORDNING

Av Sara - 29 december 2012 19:46

05.30 Dags att vakna tydligen.


MiniLiten var utsvulten, trots att hon ätit ett mål mat motsvarande en calskrove.

För er som inte är invigda i norrländskt käk, kan jag berätta att en calskrove är en hamburgare och pommes inbakat i en calzone-pizza.


Rätt mastigt mål med andra ord.


Arrak vaknade också, det betyder att man i raketfart måste klä på sig och ta ut honom för att kissa.

Vilket jag också gjorde.

Men lillbäbisen anade direkt vad som var i görningen och satte sig och kissade precis vid ytterdörren till lägenheten.

Snark.


Vad han däremot inte hade räknat med var att han trots denna bedrift skulle bli tvungen att pallra sig ned för alla tusen trappsteg och gå ut på promenad ändå.


Smart som jag är hoppade jag över att ta med mig både mobil och hemnycklar.


Vår port är låst fram till klockan sex.


Jag kunde med andra ord inte ta mig in i huset igen.


Så efter en kort fundering, ställde jag mig nedanför vårt sovrums fönster och viskropade på maken, som efter tre rop faktiskt öppnade fönstret och hivade ned nycklarna.


Åt en smörgås och drack ett glas mjölk, kröp ned i sängen med MiniLiten på ena sidan och Liten på den andra sidan, och ni må tro att jag somnade gött mellan dessa små element.


Vi vaknade strax innan nio och det var sinnessjukt skönt att få sova.


P har varit på svir hela dagen så jag har roddat här hemma, med det gamla vanliga. Tvätta tvätt, stryka tvätt, plocka smutstvätt, diska diskmaskin, plocka ur diskmaskin, plocka in i diskmaskin, mata bebis, rapa bebis, byta blöja på bebis, söva bebis, mata stora barn, baka sockerkaka, dricka kaffe...ja ni fattar, det gamla vanliga i Bandhagen.

Stora och Mellan har hängt med sina tämligen nyupptäckta kompisar, de bor i trappuppgången bredvid.


Stora och L spelar innebandy i samma lag och kommer väldigt bra överens. L har en lillasyster som är lika gammal som Mellan och de träffades första gången idag.

Stora sover hos L inatt och L:s lillasyster sover här.

P håller på att starta upp en film till flickorna, Liten Netflixar i storsängen, MiniLiten slumrar i barnvagnen, Arrak drömspringer på soffan.


Jag tänker lägga mig på soffan och slökolla på nåt skitprogram på tvn.


Vi säger så så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards