livetspussel

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

DET HÄR MED VÅR

Av Sara - 8 mars 2013 13:15

Vår


Lockar fram det bästa hos de flesta.
Solen kikar fram. Temperaturen stiger.
Vårfåglarna kvittrar i buskar och träd.


Livet blir bara lättare i allmänhet.
Man behöver inte bylsa på sig en massa kläder.


Längtar tills de sopar bort gruset och sanden på gatorna, så att MiniLiten slipper få hjärnskakning varje gång vi är ute och promenixar med barnvagnen.
Sen är det också en win-situation då Arrak inte behöver vara så besatt av att slicka upp exakt allt grus som finns.
Han är ju då lite förkyld den där Arrak.
Det började med att han nös ett par gånger, snoret sprejlackerade golv och väggar i läggan första dagarna. Han började snarka lite på kvällarna när han sov.
Sen kom den där besattheten av pinnar, kottar och allt som kunde tänkas riva lite i halsen.
Otroligt vilken mängd han lyckades få i sig, upptäckte jag natten till igår.
Han hade lassat ur sig huuur mycket som helst på golvet. När jag skulle ta upp det, var det som att gräva i en sandlåda. Sen satte han igång att kräkas.
Två stora högar med söndertuggade kottar, pinnar och en läpp-penna som jag sökt.
Lilla stackarn.
Nosgrimma nästa inköp?
Jag tror att han är på bättringsvägen iallafall.
Han början sin nya kurs ikväll.
Slyngelkurs på Hundens Hus i Årsta.
Spännande.
Det får bli P som går med honom.


              


Jag är ju nyopererad.


             
Det blir inga fler barn gjorda.
Själva operationen var ett ganska lätt ingrepp från början.
Vad man inte räknat med var att hitta en cysta bakom min vänstra äggstock.
En Dermoidcysta. En s.k tvillingcysta.
De uppstår i äggceller och har förmåga att utvecklas till olika typer av vävnad som normalt finns i kroppen. En godartad tumör, och nu är den borta.
Så det blev ett lite större ingrepp än vad man räknat med, men jag räknar med att vara fit for fajt om tre veckor, när jag skall börja MammaBoot Camp. Det blir kul!


                     

MiniLiten i sitt esse, sovandes..Sötkorv.


Vi säger så så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards