livetspussel

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

MAMMA BOOTCAMP PREMIÄR

Av Sara - 26 mars 2013 13:14

Idag var det alltså dags.


Mamma BootCamp på Älvsjö IP
.

72 träningssugna mammor anmälda.

Som tur var kom det inte 72 stycken mammor och barnvagnar.

Vi var kanske 15 stycken som spurtade runt i skogen med våra små juveler nedpackade i sina vagnar.

Utfall, hoppsa-steg och plankan omvartannat.

Jag är i sjukt dålig form, kan jag bara konstatera.

Men det var roligt.

Varmt och roligt.

Solen sken ikapp med alla överladdade småplufsiga morsor.


                                    

(bilden ärligt stulen från levlive.se)


Jag kommer att ha överdriven träningsvärk i arslet imorrn.

Nu ska jag ju åka upp till norr över påsk och inte vara med nästa vecka.

Jag får göra utfall, plankan och hoppsa-steg ute på isen.

Det kommer med all sannolikhet se jävligt roligt ut, med tanke på skoteroveralls-mundering.

Men jag skall göra mitt bästa.

Jag kan ju inte halka efter de andra.

Packar ned löparskor och tights, ifall att jag skulle få för mig att fara ut å ta en PW på grusvägen med idioten.

Idioten är pappas och mammas käraste ägodel, Zakk. En helt ouppfostrad finsk spets.

Det är inte hans fel att han är en idiot.

Gullig idiot.


                                


Stora är hemma och är hängig idag.

Han ska vara hemma resten av veckan.

Och vila sig i form för påsken.

Kanske kommer vi iväg i rimlig tid på torsdag.

Det spelar nog ingen roll när vi kommer iväg.

Det kommer att vara parkeringsplats mellan Stockholm och Sundsvall hela torsdagen ialla fall.

Bara bita i den sura karamellen.

Upp kommer vi, förr eller senare.


Vi säger väl så så länge!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards