livetspussel

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

HELG..HURRA!

Av Sara - 13 april 2013 07:52

Äntligen lördag.


Men vi startar morgonen med regn.

Bu för det!

Fast på sätt och vis är det ju bra, nu regnar det bort lite snö.

För jag är verkligen skitless.

På den här snön.


Vi är fortfarande inskrivna på avd.74 på Sachsska, men vi får vara hemma.

MiniLiten är fortfarande slemmig i lungorna och näsan är proppad med segt snor.

De ringer varje dag och checkar av läget.

Idag tror jag att vi blir utskrivna så att säga.

Det blir nog inte värre än så här.


Idag har jag lust att rensa bort vinterkläder och magasinera det som skall vara kvar i källarförrådet.

Stora behöver en ny vinterjacka till nästa år.

Han har haft sin i tre år nu.


Liten brände ju sönder sin jacka när vi var i Varras, så den åker på soptippen, Mellans täckbrallor likaså.

Sen ska jag lägga undan MiniLitens overall och förhoppningsvis kommer den till användning igen.

Inte i vår familj!

Men kanske om någon annan i min närhet någon gång får barn, skulle den kunna komma till användning.

Synd att kasta bort något som använts sparsamt i ett par månader.

Annars lägger jag ut den på blocket.


P har fått i uppdrag att hämta min cykel idag.

Så här ser den ut..


                   


Jag är förälskad i den. Skeppshult Natur Colour, 7-växlar, färgen kallas pärlande mint. Alltså jag säger det bara, love, love, love it! Få se hur länge jag får ha den i min ägo, jag menar jag bor ju i Bandithagen. Jag får låsa fast den med 300 lås. eller förvara den i cykelförrådet helt enkelt.

Någon gång, kanske imorgon, tänker jag provcykla bort till jobbet.

Dels för att hitta en bra väg, dels för att få ett hum om ungefär hur lång tid det tar att ta sig dit.


Nu måste jag ta och starta den här dagen.

Så att det händer nåt..


Vi säger så så länge.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards