livetspussel

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

HELGEN SOM VAR

Av Sara - 22 april 2013 09:00

Vi har haft en fin helg, med vackert väder.

Svärfar berikade vår helg med besök.

Det är inte ofta som han kommer och stannar över.

Det har aldrig hänt.

Tror jag.

Nu när jag tänker efter.


På lördagsmorgonen tog jag de tre minsta och bonusmamman med mig i bilen, för att införskaffa nödvändiga kläder för dåligt väder.

Mellan fick ett par stövlar, och ett jättefint regnställ.


     


P tog Stora med sig och införskaffade unge herr en ny cykel.


                

Han är nöjd.

Kan man säga.


Liten fick sin älskade efterlängtade ståbräda...


                         


P åkte iväg ett par timmar och fikade hemma hos sin kära mor som fyllt år.

Liten skulle på poliskalas mellan två och fyra på lördagen, dessutom skulle ju sväffe dyka upp, så vi andra stannade kvar hemma.

Jag stökade en hel del i köket under eftermiddagen, mellan hundrastning, matning av barn, dammsugning och skurning med mera.

Till middag bjöd vi på Halloumipanerad kycklingfile´och ratatouille, och till efterrätt en ingefärs-cheesecake.

Jättegott, och inte alls så avancerat.

På söndagen åkte P iväg och matade grisjävlarna i Åkersberga, och bonusmamman åkte ut på stan för att shoppa å okynnesdricka öl i solskenet.

Jag hjälpte barnen med sina datorer, Mellan har ju fått en egen dator nu, som hon kan spela The Sims på.

Sen tog vi en promenad med Arrak i solskenet.

Barnen cyklade förstås.

Stora skulle spela tuff och göra en sladd i gruset längst ned i backen vid dagiset.

Felbedömning av avstånd och fart, samt mängd grus på backen, resulterade i en inte alltför tjusig vurpa.

Han slog i vänster armbåge och fick ett fint litet jack.

Han torkade sina tårar och klättrade upp på hojjen.

Tappert.

Man får ju inte ge upp, mamma.


Den här veckan känns som att jag har det jag gör.

MiniLiten börjar bli lite mer pigg nu.

Jag behöver inte suga ut snor ur näsan längre.

Win!

Vi får sova nästan hela nätterna.

Win!

Förhoppningsvis kan jag åka och hälsa på Mirjam och Cathrine i deras nyöppnade butik i slutet av den här veckan.


De har öppnat en Secondhand butik i Sundbyberg, där man kan lämna in sina begagnade kläder, barnmöbler m.m, och lämna för försäljning. De säljer på kommision och när din vara blivit såld går 40 % tillbaka till dig och 60 % till butiken.


                              (bilden lånad från Älskade Ängels blogg )

Det verkar jättespännande och jag tror att det kommer att jättebra för dem.

Butiken ligger på Kyrkogatan 5 i Sumpan, karta finns här!


Nu ska jag försöka klämma i mig lite frukost.


vi säger så så länge!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards