livetspussel

Direktlänk till inlägg 18 juni 2013

UPPVAKNANDE

Av Sara - 18 juni 2013 04:50

Har du någon gång känt, att du lever, men liksom thatīs it.

Du gör inget för att du verkligen vill det.

Kroppen bara lever, men inte Du.

Man kliver upp, äter frukost, går på toaletten, osv. Men inte för att Du tänkt att du skall göra det, utan per automatik.

Jag fick det känslan idag.

Som så många gånger förut.

Det brukar vara en indikation för mig att, SNAP THE FUCK OUT OF IT!

Skärp dig!

Det blir så, när allting blir för mycket.

För mycket av alllt som man inte orkar ta tag i.

Så låter man det bara flöda på, tills man drunknar och sjunker till botten.

Jag måste för det mesta låta det gå så långt.

Sjunka helt till botten, för att orka resa på mig och simma upp till ytan.

Så nu när jag nu vaknat ur dimman, ur dvalan, ser jag mig omkring på mitt liv.

Det är jävligt tydligt att jag inte är ensam om att inte orka leva mitt liv, hela tiden.

Det ser ut som ett jävla bombnedslag i lägenheten.


                   

Tomflaskor från lördagens middagsbjudning står kvar på bänken, som ett jävla hånflin.

Papper, skräp, gammal mat, disk över allt, leksaker, nappar, vällingflaskor, legobitar, smutstvätt. Allting svämmar över.

Nä, jag är fan i mig inte ensam om det här.

Men visst känns det så.

På soffan ligger det en hund, som tycks ha glömts bort. Jag minns inte riktigt, har han fått en promenad?

Jag orkar inte riktigt minnas heller.

Det måste till en jävla stor förändring här.


Vi säger så så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards