livetspussel

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2013

FREDAG ÄR PRECIS SOM EN TISDAG

Av Sara - 16 augusti 2013 09:53

när man har semester.

Jag har inte jobbat som en galärslav hela veckan och längtat till fredagen.

Nej.

Jag har ju två veckors väjkäjshon.

Borde ligga på stranden och vila, njuta av semestern.

Men, det har jag inte tid med.

Dessutom tillåter inte vädret.

Den där galna sommarvärmen är förbi. Lagom till min semester. Förstås.


P klev upp mitt i natten för att jaga.

Hade jättesvårt att somna om efter att han åkt.

Efter gårdagens CrossNature pass började träningsvärken göra sig påmind kring halv fem snåret.

Det är en skön och välkommen känsla, men gruvar mig nåt fruktansvärt inför morgondagens Midnattslopp.

Jag drar mig till minnes att vi satt i köket, Ris å jag, oerhört taggade och modiga och anmälde oss till lopp efter lopp.

Här ska banne mig sättas upp mål, sa vi.

Men..mjä, vi har väl tränat sådär. Vissa mer, vissa mindre.

Så, en mil.

Hur i hela helvetet ska jag kunna springa en mil?

Inom en viss tid dessutom.


               

Vi startar i den sista startgruppen 22:55. Då måste man ha passerat VitaBergsparkens idiotbacke senast 23:38. Det är vid 5 km.

Det borde vi fixa, eller jag vet att jag klarar det.

Men sen är nästa tid att klara 00:03 vid 8 km.

Den nöten känns lite svårare, eftersom man kommer att vara halvdöd efter Vitaberget.

Men jag ska göra mitt allra bästa att hinna, och åtminstone komma runt.

Tiden i sig skiter jag i.

Jag vill bara klara det. Det mesta är mentalt.


Nästa helg ska jag springa LCHF-loppet. Det är bara 5 km.

Lätt.

             


Sen har vi IForm-loppet som går av stapeln 15/9

Det är också 5 km.


Därefter funderar jag på Hässelbyloppet 13/10


            

Vi får se.


Vi säger så så länge.

          




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards