livetspussel

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2013

OPTIKERBESÖK OCH LÄGENHETSTITT

Av Sara - 21 augusti 2013 22:01


Jag har skaffat linser.

Därför att:

A. Glasögonen är i vägen när jag är sportig.

B. Glasögonen är alltid, och då menar jag alltid, onödigt skitiga.

C. De ligger aldrig där jag såg dem sist, jag hittar dem sällan och aldrig.

D. Man kan inte ha solglasögon på sig när man kör bil, om man inte kör med dubbla glasögon. Sorry, syrrot, aint cool!


Så, linser känns som ett smart alternativ.

Vi får se.

Efter ett par timmar med linserna i, kändes det som om någon skottat in tre spadtag av sand i ögonen.

Får utvärdera och återkomma.


När jag kom hem, var det heeelt tomt i läggan.

Nice.

La mig i soffan med Ajpääden och kollade säsongsavslutningen av True Blood.

Dubble Nice.

Sen sov jag en timme.

Efter det kom alla hem, från skola och dagis och hej-jag-är-så-rastlös-så-att-jag-måste-hälsa-på-på-jobbet.

Vi åkte till Heron City och köpte gymnastikskor till Stora och Mellan, samt ett par vanliga utegympisar till Liten.

Avslutade hela spektaklet med att köpa skitmat på Donken till barnens stora glädje.

Jag hoppade över.

Förstås.


Klockan sex i afton var vi och kollade på en lägenhet.

Nu jävlar blir det ett lägenhetsbyte.

Det här var en exakt likadan lägenhet som innan, i samma hus, fast på sjätte våningen.

Toaletterna var mycket, mycket fräschare. Badkaret var utburet och nuvarande hyresgäster hade tvättmaskin i sitt stora badrum.

Mycket viktigt för P att se, att det visst gick att ha en tvättmaskin i lägenheten.

Konstigt att han tyckte det var i stort sett avgörande, då han så sällan använder mackapären.

Nåja.

Det känns skönt att bytet är i rullning.

Kanske. Kanske.

Det är ett fyrbyte, och mycket som skall klaffa.

Så.

Bara å hålla tummarna nu.


P har varit hemma hos RidgeRules och hämtat käk till Arrak, som nu ligger helt utslagen i soffan.

Jag hade beställt ett fästinghalsband, tillsammans med Maria.

Superduper fint.

Hoppas bara att det funkar också. Så dags nu när säsongen är över. Får testa nästa sommar ifall det funkar.

Annars är det ju alltid fint med lite bling.

Lägger upp en bild på det imorrn.

För nu är den här hönan trött.


Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards