livetspussel

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

LÖRDAGSBESSTYR

Av Sara - 8 mars 2014 06:00

Vi blev kvar hemma i helgen.
För att helt försäkra oss om att inga fler barn, eller vuxna för den delen, insjuknar i magsjuka.
Inget kräk inatt.
Då borde vi vara safe.

MiniLiten verkar ha bestämt sig för att klockan fem är en toppenfenomenal tid att kliva upp, varje dag.
Jag ska iväg och träna, klockan tio förvisso, men då måste jag äta sju...senast.
Annars får jag håll.
Så jag kan lika så gärna kliva upp.
Men imorgon, så vill jag gärna ligga kvar. För att dra mig.
För jag är inprogramerad som så, att har jag en gång vaknat till, kan jag inte somna om. Så vaknar jag låt säga, halv sju, den morgon jag har fått förmånen att få "sovmorgon", så kan jag omöjligt somna om. Skit störigt. Men så är det.
Nu är det ju oftast så att jag brukar inte få "sovmorgon" särskilt ofta. Inte om jag specifikt ber om det. Men i nio av tio fall är det Pappan som lugnt snarkar vidare.
Jag avundas honom, han kan sova genom ett världskrig eller en invasion från yttre rymden.

Vad skulle man kunna hitta på idag då?
Jag tänker bowla? Bada? Bio?
Gärna något som alla kan hänga med på. Det svåra är att locka iväg Stora. Han är svår nuförtiden.
Det är bara datorn som gäller, i alla kategorier.
Att åka till Varras, är för honom heeeelt otänkbart. Inget internet, inget dataspel, inget youtube.
Att umgås med familjen är tydligen rätt ointressant. Men han är tretton, så jag kan till viss del förstå.
Nu är det ju så, att han har inget val. Kung surkart en vecka, men det får vi ta.

Jag menar, vem vill inte till Tapmuk och steka palt i solen och åka bob nerför hängdrivorna?
Pimpla, bada bastu och elda i arran...
JAG längtar iallafall.
Inte till resan upp, bila i hundra mil är sällan kul.
Men vi får försöka underhålla oss. Film, godis, och musik.
Vi åker på lördagen, helgen innan påsk och styr kosan tillbaka på söndagen efter påsk.
Lagom. Längtar.

Vi säger så så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards