livetspussel

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

HELT PLÖTSLIGT VAR DET TORSDAG

Av Sara - 13 mars 2014 18:53

Nästan hela veckan har gått utan att jag har märkt det.
Att jag är som en robot ibland, det kan jag skriva under på. Men att bara missa en halv vecka? Det är inte klokt.
Sova, äta, jobba, äta, träna, sova...
Ja jisses.

Varje dag har börjat med ett startskott klockan 5.
1. Koka kaffe.
2. Göra morgontoalett med stöd och påputtning av MiniLiten.
3. Koka mjölkersättning, ja det stämmer. MiniLiten dricker av någon mysko anledning inte välling, utan Sempers Mjölkersättning. ( Har kollat av med MVC, och de sägar att det är ok, så då får hon fortsätta med det.)
4. Koka en tallrik med Fiberhavregryn, skiva i lite banan, hacka lite mandel och hasselnötter och strö över, en klick Kung Markattas jordnötssmör, en skätt osötad sojamjölk och sleva i mig.
5. Göra morgontoalett på MiniLiten och klä på henne.
6. Bre en macka till Liten och hjälpa honom på med kläder.
7. Borsta tänderna på samtliga, samt packa matlåda till mig själv.
8. Kvart över sex är det dags att klä på samtliga och klämma in i bilen.
9. Iväg till förskolan och jobb.

Jävla tradigt. Varje morgon. Men man måste ju.
Nu de senaste dagarna har jag fått hjälp av Pappan och det är ju tur det.

Jag hade lönesamtal med min chief i veckan.
Helt oförberett, men jag tyckte att det gick hyfsat.
Jag är ju en toppenfenomenal undersköterska, faktiskt, och det vet min chef. Så jag hoppas att det kommer att synas på lönespecen.
Jag vet att det redan är spikat hur mycket man kommer att få på ett ungefär, men man kan ju alltid hoppas på under.
En grej vi diskuterade lite, var en utbildning som jag varit sugen på att läsa, som kostar skjortan och som jag inte har lust att finansiera själv. Vi får se. Hon skulle pusha det på ledningsmötet på måndag.
Spännande.

Det är CrossNature ikväll.
Magknip p.g.a skorphelvetena på jobbet. Varför är det så satans gott att äta helt vanliga kardemummaskorpor med smör på?
Jag vet, att jag får ap-ont i magen, varje gång jag smäller i mig två-tre skorpor och ändå fortsätter jag?
Helt otroligt att jag ändå fortsätter.
Jag skulle kunna ägna mig åt att vara förbannad på mig själv, men det brukar sällan leda någonstans, utan jag får helt enkelt ta smällen och fisa ihjäl mig hemma i soffan istället.
Dumt.
Men då kan man ju se ett avsnitt True Detective.
Vi såg avsnitt sju igår, men jag somnade så jag får nog kolla sista kvarten igen. Typiss.

Har fått paket från Sportamore och Bodystore.

Vinterhandskar till barnen och vitamin-kit till mig.
Eller så tar jag det imorgon, då jag är ledig.

Klockan 09:00 ska jag vara hemma hos Anna, min tränare.
Vi ska köra igång med magträningen nu.
Inga delade magmuskler här inte.

Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards