livetspussel

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

MOL ALLENA

Av Sara - 16 mars 2014 11:13

å inte fan njuter jag av det.

Har jobbat helgen.
Då är det på något sätt lättare att vara ensam.
Igår när jag vaknade stormade det ute.
Snö.
Regn.
Storm.
Grått och tråkigt.

Åkte och jobbade mitt pass.
Hämtade Mirjam.
Vi åkte till godisparadiset i fruängen.
Har ingen aning vad butiken heter, men den ligger vid Bilia.
Den har oändligt mycket godis sorter. Såna där goda sorter. Som man inte hittar på godiskungen.
Vi köpte godis.

Sen åkte vi till Gubbis och köpte varsin pizza.
Gick hem, åt pizza och drack lite vin.
Pratade.
Mycket.
De ska separera.
F-i-n-a-l-l-y
De har haft ett helvete den senaste tiden.
Hon har det jobbigt, men det som inte dödar, stärker.

Igårkväll, när vi satt och tjattrade som bäst, började min hals muppa sig. Blev liksom torr, och hostig.
Grattis.
Imorse vaknade jag med ont i halsen och såna snorblobbar längst bak i näsan/svalget.
Känner mig svag, dekig och floppy.
Det blir alvedon och vatten för hela slanten.
För jobba måste man ju. Fastän man är lite krasslig.

Pappan har precis anlänt med barnen från sin lilla helgtripp.
De har ju varit i Ullvi och hälsat på farfar.
Snoriga, hungriga barn med maginfluensa (igen) kommer hem.
Hurra!
Blir till att vabba imorgon dårå.
Problemet är att jag har ansvar över beställning av förrådsvaror.
Om jag inte kan få någon av de andra, som också ha ansvar, att täcka för mig, så får Pappan vabba.

Hur som helst så känner jag mig bara olustig i kroppen, sliten, svag och allmänt i dålig form.
Drar en parallell till min förkylning.

Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards