livetspussel

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

JAG UNDRAR.

Av Sara - 17 mars 2014 10:12

Jag undrar.
Är det skillnad på ditt och mitt i ett äktenskap?
Är mitt mitt?
Som till exempel, en tampong, eller en..ehh, en godispåse?
Jag bara funderar och undrar.
Därför att jag hittade min godispåse som jag köpte på lördagen.
Ungefär 2/3 hade ätits upp.
Alltså om mitt är mitt och ditt är ditt, så är det ju ren och skär stöld. Kan man lämna in en anmälan för stöld av godis?

Men om ditt är mitt, om vi vänder på det.
Då kan jag informera om att jag behöver lite nya träningsprylar, du vet kettlebells å sånt, så jag tänkte lägga ut ett gevär på blocket.
För visst var det så, att mitt är ditt och då borde ju rimligtvis ditt vara mitt.
Jag behöver inte något gevär, så jag säljer det för att införskaffa som verkligen är bra att ha.
Ge faan i mitt godis hädanefter!
Om vi går ner på coop och köper surkarameller från godiskungen, prinsen eller vad fan det nu heter, är det fritt fram att moffa i sig.
Men när det är finkarra, från superbutiken...Do not f***ing Touch!
Allra helst när jag inte är hemma, för jag kanske har längtat och sett framemot att äta en speciell karamell, som jag sparat just för det här tillfället.
Då har du ätit upp den.
SINNE!
Fråga först. Det värsta som kan hända är att jag säger nej.
Men hur är det egentligen?
Allt ditt är mitt, och mitt är mitt.
Så gör vi.
Taget.

Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards