livetspussel

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

TIDIGA TUPPAR

Av Sara - 22 mars 2014 05:41

MiniLiten, den tidigaste tuppen av dom alla.
Mest förkyld också skulle jag vilja påstå.
Hon har en redig slemhosta, som jag inte är särskilt avundsjuk på.
Hon verkar inte besväras så mycket av den för tillfället, och så länge hennes allmäntillstånd inte är förvärrat får hon hosta vidare.
Någon annan som jag inte är så överdrivet avis på, är Rock nīRoll-Pappan.
Vi möttes imorse på muggen.
Jag nyss uppkliven ur sängen, han nyss hemkommen från krogen.
Han skulle "bara" gå ut och äta med sin pensionärsmamma, hennes bror och några vilsna lantis-kusiner. ( Alltså lika mycket lantis som jag är, de kommer från norrland någonstans..skulle vilja säga Umeå, men är inte säker)
Iallafall.
Det blev verkligen en helkväll.
Det kommer att kännas idag.
Tror jag.

Mina föräldrar kommer flygandes från New York idag. Planet skulle landa 10:15, men nu när jag kollade är planet försenat till 11:35.
Hade de åkt SAS, hade de landat tio minuter före utsatt tid. Men Norweigan, säg någon gång de landar i tid?
Hur som helst.
Tanken var att vi skulle hämta hit dom och sedan skjutsa tillbaka senare i kväll/eftermiddag.
Men om planet blir mer försenat, gissar jag att vi får göra som vi tänkte först. Åka ut på Arlanda och hälsa på dom där.
Jag kan inte för allt i världen förstå varför de prompt skulle åka vidare hem idag.
De kunde ju ha stannat en natt här.
Jet-laggade förvisso.
Kanske skönt också att få komma hem till sitt, när man varit på resande fot drygt två veckor.
Vi får se hur det artar sig under förmiddagen.
De kanske flyger ikapp. Får plötslig medvind.

Jag måste gå på apoteket idag.
Nässpray, typ Otrivin eller Nezeril, är satans påfund.
Jag vet ju det.
Kortison-nässpray är betydligt mycket bätttre vid förkylning.
Jag är glad att förkylningen äntligen bröt ut ordentligt.
Att gå omkring och vara lite halvhängig, lite kymig, är värre än att vara riktigt förkyld med täppt näsa, knastrande bihålor och supertrög hosta. Det kan man ju på något sätt acceptera, eller det är lättare att hantera.

Nu är jag svinhungrig och klockan är ju för tusan tjugo i sex. Då är det ju frukostdags.
Iallafall här i Gubbis!

Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards