livetspussel

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

SISTA BESÖKET

Av Sara - 28 mars 2014 10:22

MiniLiten har haft feber inatt.
Sådär kokhet.
Som bara små barn kan vara.
Vuxna blir sällan så varma.
Har jag en upplevelse av.

Pappan fick iallafall vara hemma och vabba.
Jag är på Sachsska barn och ungdomsmottagning med Liten.
Det är sista besöket inför diagnosticeringen.
Besöket beräknas att ta två timmar.
Om det funkar för Liten att sitta och svara på frågor och koncentrera sig så länge.
Brukar inte funka längre än 30 minuter.

Lyxfällan då.
Lyxfällan igår handlade om ett par stofiler i Villhelmina. Man blir mållös.
I det här programmet var det inte själva knaset med ekonomin som gjorde mig så upprörd och engagerad. Det var det andra.
Mannen i huset, gjorde allt arbete utomhus ( skotta och klippa gräs typ) och övrig tid spenderade han i soffhörnet framför tvn, medans kvinnan gjorde allt annat. Jävla typiskt idiotupplägg.
Men av någon anledning så tror jag att det är så överlag i de flesta norrländska hem. Mannen sköter bilen, skotta och klippa gräs och kvinnan gör allt det andra. Ni vet, laga mat, handla, städa, tvätta, ta hand om barnen, skjutsa, lämna, hämta plus ett heltidsarbete...
Det är inte bara i norrland som det är så.
Det förekommer även i Stockholm.
Mentaliteten är nedärvd.
Jag gör det själv, så går det fortare, det blir rätt på en gång och jag slipper en massa gnäll.
Idiot!
Jag tror att det ordnade upp sig något för Benny och Nina.
De sökte jobb båda två, slutade snusa och dricka alkohol för tusentals kronor per år, slutade köpa chips, godis, kakor och läsk för dito, började dela på sysslorna hemma. Jag tror att de fick till en bättre tillvaro.
Jag brukar bli oerhört peppad på att ordna upp vår ekonomi, när jag sett de här programmen.
Vår ekonomi är faktiskt på väg att bli riktigt stabil.
Nu saknas bara den där bufferten på två månadslöner på sparkontot.
Sakta men säkert.
Vi kommer dit.
Det tar ett tag.
Men det måste gå.

Solen skiner idag och det känns lite vårigt i luften.
Ska det hålla i sig nudå?
Eller kommer det en snöstorm och förstör i helgen?
Jag jobbar förvisso hela helgen, så mig spelar det egentligen ingen roll.
Jag vill inte ha snö på söndag.
Tänkte träna då.

Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards