livetspussel

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

SJUKSTUGA

Av Sara - 31 mars 2014 19:02

Jag är så trött på den här sjukstugan.


MiniLiten hostar, fräser ut grönt snor och ögonkusar.

Tänk om hon har lunginflammation?

Jag vet att hon har ögoninflammation.

Det gör man ju sällan något åt.

Tvätta rent med ljummet vatten flera gånger dagligen.

Check!

Men lunginflammation. Det fixar man kanske inte själv?

Om hon inte har blivit bättre i sin hosta imorgon, då ska jag uppsöka vårdcentralen.

Då har hon hostat i mer än en vecka och det har inte blivit bättre.


Men jag är så uppriktigt trött.

Maktlös och trött.

Det är så här det är att vara småbarnsförälder.

Ja, jag vet.

Men måste det vara så här jävligt?

Jag kan inte komma ihåg att det var så här med Stora och Mellan.

Eller så har jag bara förträngt det.

Säkert.


En sån här har jag införskaffat idag.

Perfekt att ha uppe i Varras.


     

Så kan mamman sitta vid Arran och dricka svartis i lugn och ro.

Woop woop.


Här har ni veckans top 5!



 

Bara lyssna å njut och känn vårpeppen.

Tänk: Balkonhäng i solen. Kaffe eller öl efter humör. Fågelkvitter. Fin musik. Bra skvaller.

Glöm snön som yr utanför fönstret.

Glöm kylan.

Glöm jobbiga människor.

Glöm sjukdomar.



Vi säger så så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards