livetspussel

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

UPPLÄGG

Av Sara - 25 juni 2014 06:52

Löpträning.

Jag har aldrig sett mig själv som någon som löptränar.

Det är ju sjuuukt jobbigt och ganska tradigt kan man tänka.

Jag har alltid haft inställningen att jag inte kan springa.

Typ 100 m och sen orkar jag inget mer.

Men grejjen är, tror jag, att alla kan lära sig att springa.

Sen är det skillnad på att springa och att springa förstås, allt beror på vilket mål man har med sin träning.
Mitt mål är att löpträningen skall bli en del av min vardag. Jag gör det för att förbättra min kondition, må bättre och orka mer.

Nu har jag kommit till den punkt att det inte är jobbigt att tänka på att jag skall ut och springa längre.

Förut var det lite svårt att komma iväg. Det fanns alltid ursäkter. Jag är för trött, för mätt, jag har ont i huvudet, barnen, Pappan...

Men det är max en timme av min dag, man snör på sig skorna och sticker iväg.

Lätt.

Jag följer för tillfället ett träningsprogram från Marathon

Att klara Halvmaran runt 2.00 timmar.


      

Twice is nice!

Nu var inte jag om det är ett rimligt mål, för mig.

Men man måste ju försöka.

Med detta program, som startade i april tror jag, är det tänkt att jag skall klara det.

Jag hoppade in på programmet efter åtta veckor.

Nu har ju jag en grundkondition efter att ha tränat CrossNature något så när kontinuerligt i ett år.

Vi får se.

Jag har ett mål iallafall.


Veckans pass


Tisdag: Kvalitativ löpträning ca. 5 km

Torsdag: Backträning samt löpskolning ca.8 km

Lördag: Långpass Lätt fart 12 km


Jag skall springa Tjurruset också, men där är målet att bara komma runt. Ingen tid att passa.


Näring och rätt mängd intagen föda är också av stor vikt om man skall orka träna ofta och mycket.

Det blir mycket kvarg.

Det är ju sååå på tapeten.


Frukost dags:


Pannkaka:

1 dl fiberhavregryn

1 dl keso

1 dl äggvita


Vispa ihop, stek i kokosolja. Voila! Jag brukar värma 1 dl hallon och ha till. Annars kan man strö typ kanel över.


Vi säger så så länge!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards