livetspussel

Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

EN BRA START PÅ HELGEN

Av Sara - 12 juli 2014 08:50

Fredagen bjöd på sol, med inte så varma vindar.
Så helt plötsligt stod vi en aning handfallna.
Om vi inte kan åka och bada, vad gör vi då?
Bio, fanns som önskemål.
Mellan gav Liten i födelsedagspresent att gå på Draktränaren 2.
Pappan och Stora var sugna också, så de 4 gick på bio.

Jag tog MiniLiten i vagnen och passade på att gå i affärer.
Nu har jag FINALLY köpt ett vätskebälte.
På rea dessutom.
Det måste ju vara ödet.

   

Nathan Speed 2.

Supernöjd.
Jag och Amanda och Pumba, tog vår sedvanliga löptur vid sextiden igår, 8 km drygt, och jag kan inte förstå hur jag någonsin klarat mig utan vätskebältet.
Nu var det ju oerhört varmt på kvällen, vinden hade mojnat och solen gassade på sina ställen.
Då blir det ju en större påfrestning på kroppen, och att ta några klunkar typ varje kvart är nästan ett måste.

När jag kom hem från löpturen, åt jag min middag och sen sövde jag två barn samtidigt.
Eftersom jag är kvinna kan jag vara på två ställen samtidigt.
Pappan hade åkt iväg och då får man trolla lite.
När klockan var strax innan nio, hade båda små somnat.
Jag la mig i soffan och tittade på två avsnitt av Modern Family och under tiden kom Pappan hem.
Med asmycket jordgubbar.
Pappan är bekant med en som säljer jordgubbar och nu får vi äta jordgubbar. Två plattor jordgubbar. Plus en låda körsbär.
En platta frös vi in och en har vi i kylskåpet. Man hinner ju inte äta upp hur mycket jordgubbar som helst.
De blir dåliga så snabbt.
Så frukosten imorse bestod av jordgubbar och kvarg, körsbär, färskpressad juice och kaffe.
Jag har en råsaftcentrifug så jag slängde i

2 rödbetor
2 äpplen
1 liter jordgubbar

Swisch! Supergod, och nyttig morgonjuice.

Idag strålar solen från sin allra bästa sida och jag hoppas, hoppas att vi kan åka och bada någonstans idag.
Egentligen skulle jag vilja ta en tur ut i skärgården.
JA!
Jag ska genast googla på skärgårdsöar som vi kan åka till.

Vi säger så så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards