livetspussel

Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

STRANDHÄNG

Av Sara - 12 juli 2014 18:26

Man får kämpa för att få med hela unghögen ut ur lägenheten.

Med lock om guld och gröna skogar.

Slutligen alla i bilen.

På väg.

Till stranden.

Inte med världens gladaste gäng.

Men alla är med.

Vi åkte inte ut till någon skärgårdsö.

Det hade ju varit drömmen.

Men då skall man nog redan vara på väg vid niotiden på morgonen.

Det går ju inte världsmånga båtar.

Dit man vill.

Så idag blev det Flatenbadet.

Det blåste ganska bra, sand i håret, sand i munnen och sand i saft och kaffe.

Stora parkerade sig i brassestolen, fullt påklädd med musik i öronen.

Mellan och Liten tog Pappan med sig ned i plurret.

Jag satt kvar på soltäcket med MiniLiten som kastade sand, åt sand, åt bulle, åt vattenmelon, kastade lite mer sand och drack iste.

Precis innan vi skulle gå, kom jag på att jag faktiskt inte hade hunnit doppa mig.

Så jag, Mellan och Liten simmade och badade en liten stund.

Sen åkte vi hem, köpte glass och tog igen oss.

En överlag trevlig eftermiddag på stranden.

Ikväll tänkte jag se en film.


   

Imorgon blir det lite sämre väder.

Får se vad vi kan tänkas hitta på.


Vi säger så så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards