livetspussel

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

NOT SO NICE

Av Sara - 13 juli 2014 07:04

Solen sken...inte den här morgonen.

Kanske lite skönt.


Hungriga klev vi upp, jag och MiniLiten.

I jakt på den perfekta frukosten.

Jag äter i vanliga fall fiberhavregrynsgröt, varje morgon.

Men jag hade en massa äggvita på dunk kvar och en hel del jordgubbar.

Bestämde mig för att göra Proteinpannkakor.


Idag blev de så här:


2 ägg

3/4 dl äggvita

100 g kvarg

1 dl fiberhavregryn

1/2 skopa One whey från Fitnessguru


Mixa ihop och stek i kokosolja.

Till det skivade jag jordgubbar. Jättegott.

Åt hälften ava pannkakorna nu och tänkte äta resten till mellis.


Dags att införskaffa nytt proteinpulver.


Precis alla dom här vill jag ha.


  En pre-workout. Kostar 349 kr


  Under träningspasset. Endast 299 kr.


  Efter träningspasset. Kostar 299 kr.


  För att. 179 kr.


  Långtidsverkande protein. 299 kr.


  Snabbt protein. 159 kr.


Summa summarum: 1584 kr

Det kostar att ligga på topp :)


Sen konstaterar jag än en gång att en bra klocka är ett måste. Just nu velar jag mellan


  En TomTom Runner Cardio GPS



 Eller en


   En Polar V800.


TomTom kostar ca.2500 kr och har en inbyggt pulssensor, så inget extra att joxa med.

En Polar V800 kostar ca.4500 kr och då ingår en pulssensor att spänna runt bröstkorgen.

Jag har sprungit med en gammal Polar  genom åren, så där vet jag att man får en pulsklocka av bra kvalisort.

Men TomToms klocka verkar också bra och för två och ett halvt tusen skulle jag tro att den håller måttet.

Jag är ju inget elitmotionär, så en vanlig pulsklocka med gps blir bra.


Det är inte gratis att träna. Who knew?

Snart dags för nya löparskor också.

En sak i taget.

Jag har ett par Mizuno Wave x10. De har hängt med ett tag, och skulle behövas bytas ut till hösten/våren.

  Saucony Fastwitch 6     Saucony Hurricane 16


Either or both!


Vi säger så så länge.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards