livetspussel

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

HELG DOP KAKOR MAGONT

Av Sara - 20 juli 2014 20:46

summerar helgen.

Igår var vi på dop.

Sjukt segt.

Gott fika.

Magont på det.



Värmeböljan slöt sitt järngrepp kring Gubbis imorse.

Helt jävla olidligt ute.

Jag försökte ligga i solen på balkongen en stund, men efter en kort stund schwena he på bra på stjärtn, så jag gav upp.

Pappan åkte med Liten och Mellan på Gröna Lund med jordgubbsSebbe.

Alltså var det MiniLiten och Stora kvar hemma med mig.

Jag skrämde upp stora ur sängen klockan elva, det var tydligen en överenskommelse med Pappan inatt, då Stora satt uppe och körde LoL-matcher med Pappan och Baguetten.

Eller skrämde och skrämde, lockar man med överbliven pizza till frukost, så rasslar det till på övervåningen.

Jag har varvat mellan att ligga ned och städa hela dagen.

Illamåendet har slagit till på riktigt.

Borta är all hungerkänsla, illamåendet sköljer över mig i omgångar.

Huvudvärk och yrsel.

Orsak: Methotrexate.

Jävla skit medicin.

Jag ska äta den under ett par månader, sen får min ordinarie superdoktor byta ut den till någon annan dundermedicin.

Jag är van.

Jag har gjort det förut.

Men det känns så himla tråkigt att ägna heeela semestern åt att må illa, vara intill döden trött.

Nu tar jag ut det värsta i förväg, men jag är en sann pessimist.


Imorgon skall jag åka med Stora till Farsta barnläkarmottagning.

Jag skall lämna över tillväxt kurvor och den inledande utredningen som gjorts av skolpsykologen.

Förhoppningsvis kan läkaren vi skall träffa skicka en remiss till Sachsska barn- och ungdomsmottagningen så att vi kan sätta bollen i rullning på riktigt.


Min syster flyger ned från Arvidsjaur imorgonbitti.

Det blir jättetrevligt.

Nackdelen är att vi vänder uppåt natten mot tisdag.

Att bila upp till Arvidsjaur dagtid, med fyra svettiga barn, i strålande solsken är så himla värdelöst.

      

Det är en bit att åka.


Det ska nog gå fint.

Skönt med norrland i tre veckor.



Dagens repeat!


Vi säger så så länge.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards