livetspussel

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

TILLBAKA I SURSTOCKHOLM

Av Sara - 10 augusti 2014 20:11

Resan tog jävla lång tid serru.


Vi åkte direkt efter släktträffen på Backen i Sjöträsk.

Det var förövrigt en jätterolig träff.

Syster hade ordnat det hela väldigt bra.

Vi träffades uppe på Backen klockan ett.

Laddade för brännboll ute på le´gda.

Sjöträsk mot Långträsk.

Jag spelade för Långträsk.

Långträsk vann överlägset.

Sen promenixade vi ner till bäcken och grillade korv och drack kokekaffe.

Men sen vare liksom dags.

Att packa in sig i bilen och åka.

Vi bestämnde oss för att köra Inlandsvägen/Bävervägen. Över Sorsele-Storuman-Vilhelmina-Hoting-Backe och kom ut vid Sundsvall.

Alla var mega-super-hungriga redan i Storuman.

Hittade slutligen ett väldigt sjaskigt hak, pizza/Thai/Husmans-hak.

Liten vägrade i sten att äta annat än pannkaka, vilket de förstås inte hade. Kom överens att smaka lite på pizza och sen åka över till Coop/Ica och köpa kalla plättar som han skulle få mumsa på i bilen .

Vad vi inte hade i beräkningen var att Ica och Coop stänger klockan sex i Storuman.

Otroligt!

Stannade till på en slags mack, och köpte en superäcklig ost-smörgås och en drickyoghurt. Det skulle räcka till Vilhelmina iaf.

Men i Vilhelmina hade de inte såna färdiga småplättar, så han fick bestämma vad han ville ha.

Det blev glass till middag för Liten.

Dåligt, I know.

Men nu är det så här vi har det.

Resten av resan gick ganska bra.

Barnen halv sov hela vägen.

Läggningen nu i kväll har ju gått si så där. Övertrötta barn.

Men MiniLiten har nu skrik-vrålat i en kvart tills hon slutligen fick nog och somnade.

Liten har inte somnat riktigt ännu.

Men det är nog inte långt borta.


Imorgon är det jobb igen.

Känns mysko.

Men det blir nog bra.

Emma Ris och Pannkaka kommer ned från Norrland inatt och skall vara här i veckan.

Hon har erbjudit sig att passa barnen måndag och fredag då jag jobbar.

Men det är inte med en helt skön känsla man är tillbaka i stan.

Det kanske ger med sig.

Men det är något som planterat sig i magen.

Vi hör inte hemma här.


Vi säger så så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards