livetspussel

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2014

INGEN HELGVILA HÄR INTE!

Av Sara - 15 augusti 2014 10:29

För en del dödliga, innebär fredagens ankomst inte per automatik att man äntligen är ledig.

För vissa av oss, innebär det ibland arbete.

Jag går på mitt första pass av tre i eftermiddag kl 14:00.

Jag tycker inte jättemycket om att jobba kväll, särskilt inte när avdelningen är fullbelagd och personalstyrkan halverad.

Vi jobbar två sjuksköterskor och två undersköterskor på kvällarna.

Vi skulle nog behöva vara tre av varje eller åtminstone tre undersköterskor.

För att kunna ge den vård vi utger oss att ge.


Vi har varit ute och lekt i en park på morgonen, vi kallar den båtparken. Gungat lite, åkt rutschkana och svingat sig i den sjukt höga masten på skutan som ligger på gräsmattan.

När vi kom hem fick MiniLiten hoppa i säng och sova en liten stund.

Om hon finge skulle hon alltid sova två kortare stunder under dagen istället för en lite längre som det kommer att bli på förskolan.

Men nu går hon ju inte på förskolan ännu, så då får prinsessan styra lite.


Efter att vi hade varit på ADHD center på informationsträffen, väcktes förstås en massa tankar och funderingar.

Vi är ju verkligen inte ensamma om att ha ett barn i familjen med ADHD, och hur olika det faktiskt kan te sig ut.

Vi är en av få familjer som fått diagnos så tidigt, oftast sker inte diagnosticeringen förrän senare i skolåldern.

Efter mötet var slut, fick man om man ville stanna kvar och prata med andra föräldrar, men jag känner mig inte redo eller kanske till och med inte intresserad av det..än iaf.

På vägen ut från lokalen hängde en tavla med information och tips, som jag ryckte åt mig av.

Vi har ju främst problem vid matbordet, vid sänggående och samspel med andra barn.

Ett väldigt bra tips kring sänggåendet var dels att rummet förstås skall vara svalt och dunkelt, men också tips på hur man inreder rummet bäst för att skapa en mysig stämning. Det skall ju vara skönt och mojsigt att gå och lägga sig.

En avstressande miljö och en skön säng.

Kedjetäcke är något som jag skall ta upp med Litens behandlande läkare. Om en arbetsterapeut kan förskriva det, för att prova.


   


Nu kikar jag runt lite för att hitta inspiration till Litens rum.


         

Tycker om dämpade färger på väggarna, som grått eller vitt, så kan man med detaljer sätta fart på rummet.

Men i Litens fall vill vi ha det lugnt och skönt.


Tänk om man hade en miljard på banken.

Vad jag skulle inreda.


Vi säger så så länge.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards