livetspussel

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

VILL DU ÅKA PÅ EN PROPP?

Av Sara - 24 augusti 2014 07:45

Jag/vi förlorade.

Men det gör absolut ingenting.

Det är lugnt.

Nästa gång.

Då vinner vi.


I helgen har jag haft en del att fixa med.

Liten behövde skor och kläder för innegympa.

Det behöver Stora och Mellan med.

Tror jag.

De växer ju, de här barnen.


Så lördagen spenderades i Bromma. Med Pappan och tvåan,trean och fyran.

Ettan såg fram emot en hel dag på tu man hand.

Men vi andra kämpade tappert genom XXL, Stadium och Zoo affären.

Om jag hade en miljard kronor skulle jag skaffa ett saltvattensakvarium.

Det är så fruktansvärt vajjert.

   

Zoo affären i Bromma får 5 fiskbullar av fem möjliga.


Innan vi åkte iväg, hade jag förberett en skinkstek i lergryta. En slags pulled pork blev det, eftersom vi var borta i drygt 4 timmar.

Det blev jättegott.


Pulled Pork

1-1.3 kg skinkstek

1 stort äpple

1 röd lök

1 gul lök

2 morötter

4 vitlöksklyftor

5 dl köttbuljong


Rub till steken

1 msk tomatpure

1 msk senap (stark)

2 rivna vitlöksklyftor

1 tsk flingsalt

1 tsk soya


Smeta på ruben på steken, lägg grönsisar runt om i lergrytan, häll försiktigt i köttbuljongen och tjoff in i ugnen i 150 g i 4 timmar.

Sen silade jag av buljongen som blev över i grytan, och reducerade den till hälften, spädde med grädde efter smak och redde av med lite maizena.


   


På kvällen låg jag och Mellan i soffan och tittade på Modern Family och mös.


Idag ska jag åka med DaFe och köpa ordentliga löparskor åt honom.

Vi ska åka till Löplabbet och göra det på riktigt.

Annars är risken överhängande att jag får springa Tjurruset alldeles mol allena.

Det vore så jävla trist.


Dom här jävlarna kommer att förstöra ännu en dag, för mig och alla andra.


    

Methotrexate. Ger mig huvudvärk, illamående och trötthet.

Men bara en dag.

Sen är jag på banan igen.

Men en hel dag går åt helvetet.


Nu håller MiniLiten på att diska sönder köket.


Vi säger så så länge!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards