livetspussel

Direktlänk till inlägg 2 september 2014

DU, DET KÄNNS

Av Sara - 2 september 2014 20:28

Bedövningen börjar släppa nu.


    

Nu börjar det göra liite, pyttelite ont.

Jag överlever.

Det värsta har nog varit att hela handen varit helt bedövad.

Så som armen kan bli, på natten, när man legat på den.

Tung, borta.

Ont bara.

Att lägga bedövningen var inte särskilt skönt heller.

Snöra blodtillförseln, snitta upp leden osv, kändes inte alls.

Men bara att peta lite på en fingertopp kändes skitskumt.


Ringde och sa upp min plats på den utbildning det var tänkt att jag skulle gå i höst genom jobbet idag.

Förklarar mer en annan dag.

Det är vemodigt och med liten sorg i bröstkorgen som jag gör det.

Men nödvändigt.

Nu lägger jag ner för idag.


Vi säger så så länge.

 
 
Anna - Vitt eller svart

Anna - Vitt eller svart

3 september 2014 16:45

Försvann min kommentar? Kanske, datorn la av...

Ville bara säga att jag blev glad över att hitta till din blogg. Du har rätt, vi är ganska lika.

Hajade till när jag såg din PeanutButterCup, haha där snackar vi favorit!

Hade ju några operationsfrågor, vet att det bara var en dag sedan du fick handen opererad men ändå. Hur funkar det med barnen? Hur lång sjukskrivning fick du, fick du några övningar att göra? Jag fpr ju veta hur det blir för mig, bara 14 dagar kvar nu. är ju bitter över att det blev uppskjutet, var så laddad.

Nej, dags att börja med middagen.

Kram

http://vittellersvart.blogspot.se

Sara

3 september 2014 17:44

Haha, nej..din kommentar försvann inte, det tar bara lite tid att skriva med bara en hand.

Det funkar ganska bra med barnen, man får vara lite kreativ. Jag har som tur är en 11årig tjej som är superduktig med sina småsyskon. Annars vet jag inte riktigt hur det skulle bli. Jag blev sjukskriven i sex veckor, och det beror på att jag arbetar som undersköterska och har många tunga lyft.
Men jag gissar att man blir sjukskriven 4-6 veckor.
Jag fick inga övningar eller vidare förhållningsorder, men jag gissar att man får gå på magkänsla. Gör det ont? Låt bli.
Tiden går fort när man har roligt!
Förr eller senare sitter du där med handen uppsvullen som en käftsmäll.
Då kan vi jämföra krämpor ;)
Hoppas middagen blev god.
Här blev det halvfabrikat för hela slanten.
Inte lätt med en hand. Hatten av för de som bara har en hand, alltid.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards