livetspussel

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

DET GÅR INTE SÅ BRA

Av Sara - 11 september 2014 06:08

Alltså det här bandaget.

Det skulle sitta i två veckor.

Sen ska man ta stygnen och sen är man fit for fight eller nåt liknande.

Men eftersom jag är den jag är, så blev jag förstås tvungen att linda av handen för att bara kolla, ifall att handen mirakulöst läkt ihop.


Ärret ser jättefint ut, jag gissar att man skulle kunna ta stygnen redan nu. Men handen. Den är inte fit for fight.

Jag är öm i fingrar och handflata, förstås.

Så jag har lindat om handen igen.

Jag förstår att man har ett jättepaket på handen, på grund att man faktiskt skall låta bli att använda handen.

Så ni som skall operera er, för karpaltunnelsyndrom, i framtiden.

Rör. Inte. Omläggningen.

Det är joxigt att ha handen lindad, men man har det av en anledning.


Men jag tycker att jag har en så jäkla bra anledning till att inte ha handen lindad.

Det är så svårt att flyttpacka.

Nu är jag så vågad att jag bara berättar för er som inte redan vet eller fattat.

Vi har köpt hus och skall flytta om exakt 15 dagar.

Jag sover som en kratta, har konstant ont i magen. Jag är så nervös.

Det känns för bra för att vara sant, och då brukar det också vara så.

Jag har sagt upp mig från mitt arbete, vilket känns så himla tråkigt.

Men tänk vilken livskvalitet istället.

Vi flyttar 100 mil norrut.

Till Arvidsjaur.

Metropolen.


    

Här ska vi bo.

Renoveringsobjekt.

Vart ska man börja??

Hur bygger man en vägg??

Hur mycket takfärg behövs?

Vilket el-bolag ska man ha?

Internet?



Vi längtar då.

Stora längtar så mycket att han blev tvungen att skolka första gången i sitt liv igår.

Om han gör om det?

Nja.

Inte på ett tag tror jag.


Vi säger så så länge.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards