livetspussel

Direktlänk till inlägg 13 september 2014

PACKA PAPPAS KAPPSÄCK

Av Sara - 13 september 2014 19:13

Idag var alltså den dag som vi skulle packa, och städa ur förrådet uppe och under trappen.

Mjä.

Inte så mycket av den varan idag.

Jag klev upp i vanlig ordning kl 6 med MiniLiten.

Liten smög ut ur sovrummet strax innan åtta.

Vi åt frukost, gjorde oss i ordning och precis innan vi skulle gå ut i parken dök Pappan upp som gubben ur lådan.

Hans sovmorgon.

Strax innan tio.

Jag tog barnen med mig till flygplansparken.

Vi åkte rutschkana, gungade och åkte linbana i en dryg timme.

Sen dags för lunch och vila.

Mamman somnade på soffan och sov en timme drygt.

Jag är vansinnigt trött igen.

Skulle kunna vara biverkning av sprutorna.

Jag tappar så in i nordens mycket hår av den ena.

Så nu måste jag klippa av mig allt hår.

Det gör mig lite ledsen.

Tur att jag trivs i kort hår.


Jag saknar de stora barnen.

Jag saknar att löpträna.

Jag saknar Crossnature.

Jag saknar min mamma.

Jag saknar min pappa.

Min bror.

Min syster.

Jag saknar så mycket.


Har plockat bort det där bandaget nu.

Ska dra stygnen på måndag, så nu har jag bara tejpat över suturerna.

Känns skönt att kunna tvätta händerna.

Är dock väldigt försiktig. Inte överanstränga.


Köpte de sista två förpackningarna Peanut Butter Cup på Coop. Mums till Mamman!

Talade förresten med mäklaren per sms i fredags.

Hon hade pratat med säljarna dagen innan och de hade skrivit på och postat tillbaka.

Så nu är vi faanimej husägare!

Stort.


Nu ska jag hänga lite med Liten och se Sharkboy och Lavagirl.


Vi säger så så länge.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards