livetspussel

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

RENOVERA MERA

Av Sara - 12 februari 2015 08:14

Jag älskar att vara impulsiv.

Till en gräns.

Men nu är sovrummet målat.

Jag måste säga att det blev jävligt bra alltså. Bilder kommer snart!

Att måla rakt på strukturtapeten, blev fantastiskt fint.

Vi hade en superfin, alltså superfin på riktigt, grön strukturtapet i sovrummet.

Grön bas med lite gräddvita medaljonger.

När Jessica var på besök från Stockholm, fick vi feeling och målade en av väggarna vit.

Medaljongerna bryter igenom den vita väggfärgen och det blev verkligen jättefint.

I veckan som var, fick vi feeling igen och målade motsatt vägg lika vit. Så råkade vi dutta färg på väggen där sängen står och då var det ju inte mycket att fundera på...måla väggen vit.

Nu var det alltså tre vita väggar och en grön.

Vi hade faktiskt tänkt behålla det så, tills vi i förrgår låg och diskuterade om vi inte skulle måla den också i en annan färg.

Sagt och gjort.

Jag har ju en viss fäbless för grått.

Grått it is.

Vi valde Vulkangrå från Flügger.

Det blev sjukt snyggt.

Nu skulle jag vilja ha sängbord


Det här skulle funka!


   

Billigt och bra.

Har beställt ett antal planscher som skall hängas upp i trappen och i hallen.

Superspännande.

Har hört med min bror om han kan svänga in på IKEA när han ska åka hemåt v.10

Nu måste jag sätta igång och jobba.


vi säger så så länge!


 


 
 
Anna - Vitt eller svart

Anna - Vitt eller svart

11 mars 2015 20:41

I en lägenhet jag och en fd pojkvän bodde i i Vårberg så målade vi hela vardagsrummet rött, väggarna alltså. Det var en strukturtapet under med medaljonger. Det såg ut som en bordell.
Vi var unga och gillade det.

Ditt låter snyggt.

http://vittellersvart.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 mars 2017 12:39

Vet ni. Jag har funderat ett tag.   Vi byter till ett annat bloggpalats.   Ni hittar mig här!   Vi säger så så länge! ...

Av Sara - 10 juni 2016 22:13

Jag tror att de flesta som träffar mig tänker att jag är en sprudlande, glad tjej. Jag är för det mesta, förhoppningsvis, den mest förhoppningsvisa person du lär möta i hela ditt liv. Men det händer att jag inte är den där mest förhoppningsvisa perso...

Av Sara - 17 februari 2016 22:36


Beror ju helt och hållet på. Vad man har för avsikt.  Med att lyckas. Min avsikt att lyckas, är något lagt på hyllan. Vi tar det sen.   Det finns annat som tränger sig på. Det handlar om livet, som pågår. Hela tiden. Man måste hålla sig o...

Av Sara - 9 februari 2016 11:22

  Har ni ens tänkt på det? Att tiden går fortare när man har roligt. Allt som är luststyrt går per automatik mycket lättare och upplevs lite roligare än annat. Just nu är allt som inte har med "måsten" och "jag borde ha" så himla mycket rolig...

Av Sara - 14 juli 2015 01:50

Är som en galopperande häst. Med ett stort idiotgarv. Hela tiden. Fattar ni? Hela tiden. Vidöppet halloj. Vad är det som egentligen pågår? Vi säger så sålänge. ...

Ovido - Quiz & Flashcards