livetspussel

Alla inlägg under april 2013

Av Sara - 15 april 2013 11:25

Man skulle kunna säga att det är skitväder ute idag.


                             


Men inte så kallt.

Därför blev morgonprommisen med Arrak rätt överkomlig.

Tog svängen förbi en inhägnad, gammal tennisplan, och släppte lös odjuret.

Han sover nu.

Kan man säga.


Det gör MiniLiten också.

Äntligen.

Hon tyckte att det var morgon kvart över tre i morse.

Hur jag än försökte vyssja, vagga och nynna, så blev hon än mer förbannad och till slut gav jag upp, kokade en kopp te och satte mig i soffan med henne.

Kvart i sex, ganska precis när P klev upp, somnade hon.

Då smög vi in och la oss i den ännu sovvarma sängen och jag somnade som om jag skulle fått betalt för det.

Dessvärre ringde klockan halv sju, och så var det morgon..igen.


Idag står det dammsugning och svabbning av golv på schemat, så jag väntar in att MiniLiten vaknar igen.

Dumt att väcka den björn som sover.

Imorgon är det dags för BootCamp igen, hoppas innerligt att det inte regnar.

Inte för att det skulle vara en ursäkt att inte gå.

Jag är så förbannat motiverad att komma igång med träningen.

Jag tänker träna i regnkläder om så skulle bli tvunget.


Nästa vecka ska jag åka på utvecklingsdagar med mitt nya jobb.

Vi ska bo här på Djurönäset Hotell.


                                  

SweedeliSweet.

Baddräkt å simglasögon skall packas ned.

För jag, som är så jävla hurtig, tänker träna på morgonen innan planeringsdagen börjar.

Vi åker dit på onsdagen för att "konferera", och sedan blir det planering hela dagen efter.

Jag, tänker inte sitta i baren och hälla i mig öl.

Jag jobbar inte så längre.

Ett glas vin, max två, och sen marsch pannkaka i säng.

Upp klockan sex, simma en timme, för att sedan vara fit for fajt 8.30

Det låter som en ganska tråkig plan, men det måste funka.


Dom här önskar jag mig i födelsedagspresent.


                    

Nike Free 5.0+ID

1420 pix

Finns att beställa här!


Jag behöver nämligen ett par löpardojjor, som jag kan variera med.

Så att det ena paret hinner återhämta sig mellan gångerna.

Låter helt sjukt, men å så sant.


Vi säger så så länge.





Av Sara - 13 april 2013 07:52

Äntligen lördag.


Men vi startar morgonen med regn.

Bu för det!

Fast på sätt och vis är det ju bra, nu regnar det bort lite snö.

För jag är verkligen skitless.

På den här snön.


Vi är fortfarande inskrivna på avd.74 på Sachsska, men vi får vara hemma.

MiniLiten är fortfarande slemmig i lungorna och näsan är proppad med segt snor.

De ringer varje dag och checkar av läget.

Idag tror jag att vi blir utskrivna så att säga.

Det blir nog inte värre än så här.


Idag har jag lust att rensa bort vinterkläder och magasinera det som skall vara kvar i källarförrådet.

Stora behöver en ny vinterjacka till nästa år.

Han har haft sin i tre år nu.


Liten brände ju sönder sin jacka när vi var i Varras, så den åker på soptippen, Mellans täckbrallor likaså.

Sen ska jag lägga undan MiniLitens overall och förhoppningsvis kommer den till användning igen.

Inte i vår familj!

Men kanske om någon annan i min närhet någon gång får barn, skulle den kunna komma till användning.

Synd att kasta bort något som använts sparsamt i ett par månader.

Annars lägger jag ut den på blocket.


P har fått i uppdrag att hämta min cykel idag.

Så här ser den ut..


                   


Jag är förälskad i den. Skeppshult Natur Colour, 7-växlar, färgen kallas pärlande mint. Alltså jag säger det bara, love, love, love it! Få se hur länge jag får ha den i min ägo, jag menar jag bor ju i Bandithagen. Jag får låsa fast den med 300 lås. eller förvara den i cykelförrådet helt enkelt.

Någon gång, kanske imorgon, tänker jag provcykla bort till jobbet.

Dels för att hitta en bra väg, dels för att få ett hum om ungefär hur lång tid det tar att ta sig dit.


Nu måste jag ta och starta den här dagen.

Så att det händer nåt..


Vi säger så så länge.



Av Sara - 10 april 2013 10:59

Nu är det länge sedan jag skrev något i bloggen.
Det beror på att vi varit bortresta över påsk.
Vi spenderade hela påsken uppe i stugan med familjen.
Hur underbart som helst.
Vi hade jättefint väder nästan varje dag och var ute från morgon till kväll.
Vi har fiskat (om än väldigt lite), badat bastu, ätit god mat, druckit gott öl och burkat fett med skotrarna.
En helt vanlig påsk alltså.
Utan min storebror tyvärr.
Han har jobbat och inte kunnat vara med oss däruppe.
Håller tummarna för nästa påsk istället.
Det bästa med att vara uppe i stugan är att vi är tillsammans.
Vi får vara ute i den fantastiska naturen och umgås.
För mig är det kvalitet.
Skulle inte vilja byta det mot något annat.
Man lever lite som skalman när man är där.
Vi sover när vi är trötta. Äter när vi är hungriga.
Det finns inga måsten.
Jag mår som allra bäst när jag får vara där, illsammans med min familj.

På tal om mor och far.
De har varit förkylda sedan de hälsade på oss i SurStockholm i januari. Båda två hostade ch snorade som två dagisbarn.
Det var ett suveränt upplägg för en dunderförkylning hos samtliga småttingar.
Den som drabbades värst är ju så klart MiniLiten

Jag ligger i ett rum på Sachsska Barnsjukhuset på en vårdavdelning med MiniLiten på bröstet.
Hon har fått RsVirus.
Bu för det. Tvi!
Vi fick åka in akut i går med henne.
Efter en vecka med hög feber, hosta och täppt näsa, slutade hon äta sin ersättning.
Då fick jag den där magkänslan, att det inte var en vanlig förkylning.
Det togs en massa prover, och till slut kom man fram till att det var Rs-virus.
Väl uppe på avdelningen satte man en sond i näsan och kopplade upp henne till en saturationsmätare och hon får inhalationer som hjälper mot hennes slemmighet i lungorna.
Inatt har hon kräkts en del, de säger att det är normalt.
Kroppen gör sig av med allt slem.
Det gör ont i mammahjärtat att se sin lilla sötkorv ha det så jobbigt.
Men hon är på bättringsväg.
Vi får nog åka hem senare i eftermiddag om vi vill.
Med en sån inhalationsmackapär.
Vi avvaktar och ser hur dagen artar sig.

Vi säger så så länge!


Ovido - Quiz & Flashcards