livetspussel

Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 19 september 2012 09:23

Liten kommer över till vår säng varje natt..när skall han sluta med det undrar jag? Han är ju ändå 4 år.

Visst, det är måjsigt med ett litet vamt, gosigt barn som kryper nära. Men, ändå. Inatt har han snurrat runt, viftat, gnytt och varit allmänt propelleraktig.

Jag har bedömt sovit som en kratta.

Nu borde jag stå i duschen  och göra mig iordning för att åka till SÖS. Jag skall gå på ett förlossningsförberedande samtal.

Jag ska bara...

Av Sara - 18 september 2012 16:37

Det här vill jag ha till miniliten. Perfekt i vinter. Färgen är väl ganska obvious, javisst, en tös jäser i kaggen!


                                                  
     

och en sån här frän mössa till


                                                                                       

Båda finns att klicka hem här



Av Sara - 18 september 2012 16:27

För fem år sedan träffade jag världens bästa P.

Vi träffades för första gången i Hornstull å gick å käkade på Texas Longhorn, vidare till Judith&Bertil för ett par öl och om jag inte minns fel spelade vi biljard däremellan.


Man kan väl säga att tycke uppstod och från den dagen kilar vi stadigt.


Jag är glad att jag aldrig fattade hur mötesplatsen.se funkade, jag är glad att jag gick med på en träff, jag är glad över att jag än idag älskar min man lika mycket, om inte mer, som i början av vår livsresa.

Detta spektakel firar vi stort genom att hämta hem mat från favvohaket borta i industriområdet. Det blir kebab till middag.


                                                  
            

Av Sara - 18 september 2012 13:21

                                                  
                           EDITH ring clear S16,8 mm
EDITH ring clear S16,8 mm


Den här ringen skulle sitta som ett smäck känner jag...det vore ödet!

Av Sara - 18 september 2012 10:26

Ja, precis som det står i rubriken..till våren då skall jag toppa formen. Jag är en periodare när det gäller träning. Jag kör igång, ökar (oftast alldeles för snabbt), benhinneinflammationen kommer som ett brev på posten och här tar det stopp.

Jag gör fel, varje gång.

Min avsikt är att hitta en form av träning som passar mig i vår. Det måste vara en träningsform som är ganska tuff, ingen zumba eller aerobics här inte. Nej, det jag syftar på är typ Crossfit. Det tror jag är en träningsform som skulle passa mig perfekt.

Problemet med Crossfit i huvudstaden är att om man skall träna på lokal, gå på pass med instruktör å sånt, då kostar det tre triljarder kronor per år. Det passar inte riktigt in i vår ekonomi det närmaste året. Har hört ryktesvägar att Sats skall börja med någon typ av Crossfitpass. Det kan ju vara ett alternativ. Helst vill jag fixa det på hemmaplan. Jag får suga på den karramellen ett tag till tror jag.

Men jag tänkte iaf börja min tighta-till-mig-förvandling med MamaBootcamp, det låter tufft. Fördelarna är många.

  • Man slipper kostnader för medlemskap på gym
  • Man får handledning av utbildad tränare
  • Man har med sig sina bebisar, så man slipper skaffa barnvakt
  • Man är utomhus och får frisk luft
  • Man träffar andra flubby moms som befinner sig i samma situation som en själv

Det här är nåt jag vill prova på när lillmini anlänt. Info om Mama Bootcamp finns här


Det behövs lite nya tillskott i träningskläder-graderoben dårå. Då vill jag ha följande:


                                        

Dessa finingar finns att klicka hem här


Sen behöver jag förstås en sån här

  

                                                 

Den finns också att klicka hem här


Sen måste jag givetvis ha ett par grymma skor när jag ska ut och flasha runt på Bootcamp, det måste ju givetvis vara de här då..


                                      


Den här bilden har jag lånat från Sportamore, har dessvärre inte hittat min storlek dock..


Det var lite om det.              







Av Sara - 17 september 2012 18:22

En sån här vill jag ha, ovan för ytterdörren..i svart, med text i silver. Jag skulle beställa till extra blad, i silver förstås. Det skulle bli två stora ugglor och 4 små. Åsså vårt efternamn då, för vi heter ju inte  Mattson..


                                              


Jag bara älskart! Du kan klicka hem den här


Av Sara - 17 september 2012 17:58

Det här receptet är beräknat att räcka till 4 portioner.


4 Laxfileer

1/2 Purjolök

3 dl Grädde

1 1/2 msk Hummerfond

en skvätt vitt matlagningsvin

1 dl Riven ost

Smör

salt å peppar

Börja med att slå på ugnen på 200 grader. Det är en fördel om fileerna är tinade...

Lägg fileerna i en smord form. Strimla purjolöken i lagomt stora strimlor, fräs den i smör och slå på grädde, fond å pytsa i lite vin om man känner för det. Salta å peppra.

Häll såsen över fileerna och strö riven ost ovanpå. Skjuts in i mitten av ugnen till den är färdig..typ 25 minuter.

Under tiden kan man ju fixa tillbehöret, jag valde att göra blomkålsmos och det gör man enligt följande instruktion...


Blomkålsmos

1/2 Blomkålshuvud, beroende på hur stort det är

ca. 25 g smör

örtsalt/salt/peppar

Koka blomkålen i lättsaltat vatten tills blomkålen känns lagom mjuk. Slå bort vattnet, mixa blomkålen och klicka i smöret. Salta efter smak och tycke. Klart!

      

                                                  

 



Av Sara - 17 september 2012 17:42

Det här receptet räcker lätt till 4 portioner, beroende på hur stora portioner man äter förstås...


4 st Korvar med 80% kötthalt

2 dl creme fraiche

2 dl vispgrädde

1 msk majonnäs

1 msk tomatpure

1 msk dijonsenap

3 vitlöksklyftor

dragon efter smak

smör

peppar/örtsalt/havssalt

Skiva korvarna och stek i smör.   Slå över vispgrädde, rör i creme fraiche, i med resterande ingredienser och låt puttra typ 10 min tills såsen krämar till sig...

Under tiden kan man med fördel göra tillbehöret och jag valde att göra stuvad vitkål till.

Stuvad Vitkål

1/2 vikålshuvud

3 msk smör

2 dl vispgrädde

salt och peppar, ev. lite örtsalt om man tycker att det är gott...det gör jag!

Strimla vitkålen och skölj av den innan du fräser den i smöret i en stekpanna. Jag tycker om när vitkålen är lite al dente, men vill man så steker man på den tills den är mjuk. Slå på grädde och salta å peppra efter smak å tycke. Detta kan få puttra ihop i nån minut innan man serverar.


                                            





                



                                                

Ovido - Quiz & Flashcards